واژه‌نامه (اصطلاحات شبکه‌سازی )

مژگان کمانگری دوشنبه 1400/02/27
واژه‌نامه (اصطلاحات شبکه‌سازی )
1399/12/16


واژه‌نامه اصطلاحات شبکه‌سازی


شبکه کارآفرینی | eurial network


سازمان‌های اجتماعی هستند که منابع مختلفی را برای شروع و یا بهبود پروژه‌های کارآفرینی ارائه می‌دهند. شبکه کارآفرینی یک شبکه اجتماعی که نه تنها لازم است کسب و کار و یا پروژه را به درستی اجرا کند، بلکه می‌تواند از پروژه‌های مشابه نیز متفاوت باشد. از اهداف تشکیل این شبکه می‌توان، کمک به راه اندازی کسب و کار موفق، ایجاد انگیزه، ابعاد افزایش دسترسی به فرصت‌ها و ارتقا استعدادها اشاره کرد.


شبکه شتاب دهی |


شبکه‌ای از شتاب دهنده‌ها می‌باشدکه با هدف حمایت از استارت‌آپ‌ها برای ارایه محصول، تسریع در فرآیند رشد، تامین سرمایه و ایجاد دسترسی آن‌ها به بازار هدف ایجاد شده‌ا‌ند.


شبکه فرشتگان کسب وکار | Angel investorsnetwork


گروهی از افراد سرمایه گذار یاسازمان‌های سرمایه گذاری می‌باشد که منابع مالی را در اختیار شرکت‌های دارای ریسک،کارآفرینان  کسب و کارهای کوچک قرار میدهد و با سرمایه گذاران بالقوه ارتباط دارد. ایجاد این شبکه‌ها موجب تسهیل دسترسی کارآفرینان به سرمایه گذاران شده است.


 


شبکه سرمایه گذاری | Investment network


شبکه ای متشکل از سرمایه گذاران خطرپذیر و فرشتگان کسب وکار هستند که سرمایه مورد نیاز برای رشد و توسعه کسب و کار استارت‌آپ‌ها را فراهم می‌کنند.


شبکه سرمایهگذاری خطرپذیر | venture Capital network


یک جامعه بین المللی متشکل از سازمان‌های متخصص و هوشمند است. هدف آن مشاوره و برقراری ارتباط بین نوآوران کارآفرینان و شرکت‌های کوچک و متوسط، در جهت راه اندازی کسب وکار، رشد و بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها است.


شبکه انکوباتور جهان | Globalincubator network


شبکه ای از انکوباتورهای جهانی است، این شبکه موجب افزایش ارتباط بین سرمایه گذاران، مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها می‌شود. هدف از برقرای این ارتباط، ایجاد دسترسی به شبکه‌های بین المللی بازیگران کلیدی در حوزه‌های نوآوری و مالی می‌باشد.