فراخوان دومین دوره برنامه هم‌آموزی هفت‌و‌هشت

مژگان کمانگری یکشنبه 1400/01/29
فراخوان دومین دوره برنامه هم‌آموزی هفت‌و‌هشت
1400/01/25


اولین دوره هم‌آموزی هشت هفته‌ای پاییز و زمستان سال گذشته در کارگاه نوآوری هفت ‌و ‌هشت برگزار شد. هدف از دوره این بود که با قراردادن مخاطبان در معرض آموزش‌‌های عملی و میان رشته‌ای در یک محیط حرفه‌ای و با یک برنامه از پیش تعریف شده (مشابه با برنامه‌‌های چرخش دوره اینترنی در پزشکی) به شناخت آنان از علاقمندی‌‌ها و استعدادهایشان عمق دهد، در راه توسعه فردی به آنان کمک کند و در یک دوره فشرده مهارت‌‌های عملی برای ورود به محیط کار را در اختیارشان بگذارد.


این دوره با حضور 12 نفر با پیش ‌زمینه‌‌های تحصیلی مختلف (معماری، شهرسازی، معماری منظر، مرمت، عکاسی، روابط عمومی، نمایش و ...) با میانگین سنی 23 سال برگزار شد. در کنار 3 منتور ثابت این دوره، 20 منتور ایستگاهی و 15 منتور کارگاهی هم‌آموزان را همراهی کردند. 


(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت کنندگان و منتورهای دوره اول به هایلایت "Internship 1" در اینستاگرام هفت‌و‌هشت مراجعه نمایید).


با تکیه بر تجربه‌‌های کسب شده در دوره مذکور، دومین دوره هم‌آموزی هفت‌ و ‌هشت بهار و تابستان امسال برگزار خواهد شد. در این دوره هم‌آموزان در 8 هفته شامل برنامه‌‌های جمعی کارگاهی با موضوعات مشخصی که برای هر هفته تعیین شده است در کنار هم به کسب دانش و انتقال تجربه خواهند پرداخت و سپس در یک بازه زمانی دو تا سه هفته‌ای بر روی پروژه شخصی خود کار خواهند کرد.


موضوعات تعیین شده برای هر هفته به شرح ذیل است:


1-   فرهنگ، هنر، معماری و ادبیات


2-   طراحی، مهندسی و ساخت


3-   کارآفرینی


4-   رسانه (تولید محتوا و سواد رسانه ای)


5-   روانشناسی، خودشناسی و توسعه فردی


6-   طبیعت، سفر و جهان بینی


7-   سلامت، پزشکی و سبک زندگی سالم


8-   آی تی (برنامه نویسی، وب و هوش مصنوعی)


 


هر هفته از دوره هم‌آموزی به یکی از موضوعات فوق اختصاص خواهد داشت. هر روز از هفته توسط یک مربی با تجربه در حوزه مذکور اداره می‌شود. مربی با انجام فعالیت‌‌های دسته جمعی و هدفمند می‌کوشد زمینه‌ را برای (جور دیگر دیدن) موضوع برای هم‌آموزان فراهم کند. در جلسات گپ و گفت هر روزه، هم‌آموزان تجربه خود را با هم به اشتراک می‌گذارند و مربیان ثابت به هم‌آموزان کمک خواهند کرد تا به برنامه شخصی خود برای تغییر دست یابند و در نهایت در یک پروژه کوچک، اولین گام‌‌ها را به سمت اهداف خود بردارند.


 


برنامه زمانی:


دوره از 25 اردیبهشت ماه به مدت (هشت به اضافه دو) هفته به صورت حضوری در کارگاه نوآوری هفت ‌و ‌هشت برگزار می‌شود.


برنامه اجرایی به شرح ذیل است:


























25 فروردین (چهارشنبه)


آغاز فراخوان


10 اردیبهشت (جمعه)


آخرین فرصت تکمیل فرم و ارسال رزومه


11 تا 15 اردیبهشت (شنبه تا چهارشنبه)


مصاحبه حضوری


20 اردیبهشت (دوشنبه)


مصاحبه مرحله دوم (گروهی)


22 اردیبهشت


اعلام اسامی پذیرفته شدگان


25 اردیبهشت (شنبه)


شروع دوره


31 تیر (پنج شنبه)


اختتامیه


 


پیش‌بینی می‌شود دوره بعدی مرداد و شهریور سال جاری برگزار شود.


 


هزینه: برای شرکت در این دوره برای هر نفر چهار میلیون و ششصد هزار تومان پیش‌بینی می‌شود که نیمی از آن در زمان ثبت نام و مابقی یک ماه پس از شروع برنامه دریافت خواهد شد. بدیهی است که دریافت گواهی شرکت در دوره منوط به تصفیه کامل است.


 


روند ثبت نام:داوطلبان برای شرکت در این دوره باید فرم پیش ثبت نام را پر کنند. پس از بررسی سوابق داوطلبان توسط گروه مربیان،  افرادی که، این دوره می‌تواند برایشان مفید باشد به مصاحبه دعوت خواهند شد. اولویت با افرادی است که کم سن‌تر باشند. حدود یک و نیم برابر ظرفیت دوره در مصاحبه مرحله دوم که یک برنامه عملی است شرکت خواهند کرد و پس از آن لیست، پذیرفته شدگان نهایی که حداکثر 12 نفر خواهند بود اعلام می‌شود.





مربیان دوره:


اسامی و خلاصه رزومه منتورهای این دوره در اینستاگرام هفت ‌و‌ هشت استوری خواهد شد و در هایلایت  "Internship 2" در دسترس خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شبکه‌‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.