شرایط محیط کار در دوران شیوع کرونا ویروس

فرانک ابراهیمی دوشنبه 1399/12/11
شرایط محیط کار در دوران شیوع کرونا ویروس
1399/12/11


شرایط محیط کار در دوران شیوع کرونا ویروس


 


ساعات اداری چه تاثیری بر کارمندان شما خواهد داشت؟


در زمان شیوع ویروس کووید 19 و وقتی دنیا خاموش شد ، ما دفاتر خود را به خانه‌های خود منتقل کردیم و با کار در خانه سازگار شدیم. برخی از کار‌ها با کار درخانه مطابقت داشتند و روش جدیدی را برای بهره‌وری پیدا کردند. با این حال ، برای کسانی که به فضای آرام ، اتصال به اینترنت یا سایر اقامتگاه‌های اصلی دفتر دسترسی نداشتند، گذر از آن زمان سخت و دشوار بود. اکنون که اکثریت شرکت‌ها در دنیا مجدد بازگشایی شده است، شرکت‌ها هنوز در حال کشف روش‌های کار هستند. با توجه به اینکه بسیاری ازکارفرمایان تصمیم به کار در خانه تا سال 2021 دارند‌، کارمندان هنوز در تلاشند تا خود را با هرگونه تعامل انسانی موجود سازگار کنند و پیش‌بینی کنند.


 


چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟


مطالعات نشان داده‌اند که قرارگرفتن در فضای کار اشتراکی می‌تواند تا 30٪ بهره‌وری را بهبود بخشد. درباره بهره‌وری در یک سوپر مارکت با صندوقدار آن تحقیق شده است. موقع همکاری با یکدیگر، صندوقداران در کنار سایر کارمندان، کارها را به سرعت انجام می‌دهند. این مزیتی است که کار در خانه فاقد آن است. بدون احساس فشار و رقابت‌، برخی از کارکنان می‌توانند انگیزه خود را از دست بدهند یا روی وظیفه پیش روی خود تمرکز کنند.


در اصطلاح به این مفهوم Spillover یا سرریز می‌‏گویند.


 


چه نتیجه‌ای می‌‏توان گرفت؟


بنابراین‌، با تحقیق انجام شده در مورد اثر بخشی و کارایی کار حضوری، چگونه یک شرکت با خیال راحت به دفتر خود برمی‌گردد؟ در حالی که پروتکل‌های بهداشتی هر روز مورد بحث و بررسی قرار می‏‌گیرند و ویروس همچنان تهدیدی برای ایمنی ما است. تصورکنید، یک فضای کاری  تمیز با اجاره های انعطاف پذیر به همراه امکانات بی شمار و فاصله اجتماعی مناسب، چگونه است؟ به نظر می‌رسد فضای کار اشتراکی مکانی رویایی است!


 


فضای کار اشتراکی کلیه مبلمان اداری، قهوه، اینترنت و نیازهای چاپی شما را تأمین می‌‏کند، علاوه‏ بر ‏این آزادی انتخاب ساعت‌های رفت و آمد را برای شما قائل است. کارمندان دور‏کار به فضایی دسترسی دارند که با ورود به آن احساس می‏‌کنند به دفتر کار وارد شده‌‏اند و این باعث افزایش بهره‌‏وری نسبت به دفتر قدیمی می‌‏شود. یافتن فضایی که تأثیر متقابل بهره‌‏وری انسان را فراهم کند، می‌‏تواند پاسخ شما به شایع بودن کار درخانه باشد.


 


اگر دفتر کار شما بسته است و بازگشایی آن قابل پیش بینی نیست، به دنبال ارائه گزینه‌های دیگر برای کارمندان خود باشید. ویروس کرونا به سراسر دنیا رسیده واز راه‌‏های مختلف همه را تحت تأثیر قرار داده است. گوش دادن به نیاز‏های تیم و بر‏آورده ساختن آن به بازسازی روحیه و فرهنگ شما کمک می‌‏کند.


 


امروز برای یک بازدید از فضای‏ کار‏ اشتراکی، در کارگاه نوآوری هفت‌و‌هشت برنامه‌ریزی کنید!